酸橙子

I Was a Fool - Tegan and Sara

A-水塔先生 、:

Do you remember I searched you out?

还记得我终于找到你的那个时刻吗

How I climbed your city's walls

为了见你,我是怎么爬上你的城墙

Do you remember me as devout?

作为你的虔诚追随者,还记得我吗

How I prayed for your calls

我是怎样期盼着你的来电

I stood still it's what I did

唯有在原地等候,这是我所能做的

Love like ours just never fits

像我们这样的爱,只是从未曾适合彼此

I stuck around

但我坚守左右

I did behave,saved you every time.

曾努力过,每次都极力挽留你,挽救这份爱

I was a fool for love

我是个爱情傻瓜

I was a fool for love

我是个爱情傻瓜

I was a fool

一个彻底的傻瓜

I was a fool

一个彻底的傻瓜

Then you blamed me and blocked me out

然后你责备我,漠视我

How long did you think I'd last?

你认为我还会承受多久

Then you disappeared for weeks to pout

然后你又生气的消失了数周

How many times could I pack?

多少次我还要为你打包行李

But stand still is all I did.

可我所能做的,只是在原地等候着你

Love like ours just never fits

像我们这样的爱,只是从未曾适合彼此

Well I stuck around

但我坚守左右

I did behave I saved you every time

曾努力过,每次都极力挽留你,挽救这份爱

I was a fool for love

我是个爱情傻瓜

I was a fool for love

一个执迷不悟的傻瓜

I was a fool

一个彻底的傻瓜

I was a fool

一个彻底的傻瓜

(Bridge)

  If you’re worried I’m not changed

你是否担心,我不会改变

Left behind all of my foolish ways

那么就抛开我所有可笑的做法

You best be looking for somebody else

你最好找寻另外一个人

without a foolish heart, a foolish heart

一个不会想我这般傻的爱你的人

But stand still is all we did

可我们所能做的,只是在原地等候着

Love like ours just never fits

像我们这样的爱,只是从未曾适合彼此

I stuck around

但我坚守左右

I did behave,Saved you every time

曾努力过,每次都极力挽留你,挽救这份爱

I was a fool for love

我是个爱情傻瓜

I was a fool for love

我是个爱情傻瓜

I was a fool (I was a fool for love)

一个痴迷的傻瓜

I was a fool (I was a fool for love)

一个彻底的傻瓜


『Tegan and Sara』是蕾丝边双胞胎团体,也是加拿大知名的词曲创作者,唱著空心及他伴奏的独立摇滚,成熟的歌声,以及相当生活化的歌词,一九八十年九月十八日出生於加拿大亚伯达省的卡加立,他们出自於单亲家庭,从小就学习钢琴,不过对音乐并没有太多兴趣,十五岁那年,因为母亲男友留下的一把吉他而开始创作音乐,并自称为『PLUNK』,一九九八年,十七岁,就读高中的『Tegan and Sara』因为参加当地的『Garage Warz』音乐大赛脱颖而出而获得录制唱片的机会,一九九九年他们以『Sara and Tegan』名义录制了「Yellow Demo」、「Red Demo」与「Orange Demo」三张未发行的Demo专辑,那年他们也独立发行首张专辑『Under Feet Like Ours』,受到市场上的支持,在名声逐渐稳固後,也担任Rufus Wainwright(洛福斯温莱特)、Neil Young(尼尔杨)、Ryan Adams(莱恩亚当斯)、The Killers(杀手乐团)、The Pretenders(伪装者合唱团)的巡回暖场团,甚至受邀参与Sarah McLachlan(莎拉克劳克兰)的『Lilith Fair(莉莉丝音乐节)』,2000年,他们受到Neil Young(尼尔杨)经纪人Elliott Roberts的赏识,而签入旗下的Vapor Records,加拿大则隶属环球唱片。

评论
热度(349)
©酸橙子
Powered by LOFTER